torstai 31. maaliskuuta 2011

Kynsisaksien nousu ja tuho

Hyvät lukijani!

Olettehan jo tietoisia kynsisaksien kataluudesta? Minäkin olin tietoinen, mutta silti kynsisaksilla kynsiäni lyhentelin aina silloin kun kiire kynsien lyhentämiseen tuli. Työni takia en voi pitää kovin pitkiä kynsiä, joten kun ne unohtuu kasvamaan, niistä pitää silloin tällöin päästä nopeasti eroon. Ja silloin viilaaminen kestää liian kauan, joten olen turvautunut kynsisaksiin. Siis sellaisiin kynsileikkureihin jotka nipsaisee kynnen kärjen nips vaan pois.

Monista kynsiblogeista tai lehtijutuista tai mistä vaan saa aina lukea että älä käytä kynsisaksia tai -leikkureita koska ne haurastuttaa ja liuskottaa kynsiä. Ja voin sanoa hyvät ihmiset että niin ne tekee! Uskokaa tämä asia, ja lyhentäkää kyntenne kärsivällisesti viilalla! Sanon tämän nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä!

Lyhensin kynteni monta viikkoa sitten kynsileikkureilla, ja saan kärsiä siitä yhä. Yhteensä 7 kynttä on yhä liuskottuneita. Sitten niitä liuskoja tulee tietty revittyä ja tökittyä joka paikkaan, niin että kynnestä lähtee aina kerros pois. Ja sehän heikentää kynttä. Osa kynsien kärjistä on melkein läpinäkyvän ohuita, eikä ne kestä mitään. Olen käyttänyt nyt aluslakkana kynttä vahvistavaa lakkaa, mutta eipä se juuri ole auttanut. Myöskin kynsinauhat ovat yhä melko huonossa kunnossa. Tässä syyt miksi lakkauskuvia ei ole viime aikoina näkynyt! :-/

Toivottavasti seuraavat pari viikkoa auttaa asiaan. En nimittäin tee töitä pariin viikkoon, joten annan kynsien kasvaa ja vahvistua. Viimeksi kun mulla oli sama ongelma, siihen auttoi ihan reilu kasvatus, säännöllinen viilaus ja rasvaus.

Sitten niitä lakkauskuvia alkaa tulla! :-D

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos mielenkiintoisesta bloggauksesta! ;) sait juuri uuden lukijan. Juuri tälläisiä käytännön vinkkejä antavaa kynsiblogia olen etsinyt, nyt löysin ja kiitos siitä!

Piia kirjoitti...

toi kynsisaksiasia on kyllä niin totta! kerrankin kun lyhennät kynnet saksilla niin siitä saa kärsiä monta kuukautta!

Anonyymi kirjoitti...

Heips! Löysin vasta blogisi, sulla on kyllä kivoja ideoita! Itse olen vasta innostunut kynsijutuista, mulla myös omat lyhyet kynnet sillä sairaalatyön vuoksi en voi ottaa rakennekynsiä (vaikka kuinka mieli tekisi).Konadit kiinnostaa kovasti, en ole vielä rohjennut ostaa ja kokeilla. Käykö leimaamiseen jokin halpislakka, esim seppälän Wild and Crazy, vai pitääkö olla joku erityinen?
Sitten toinen kysymys: mikä on paras tekniikka laittaa irtoglitteripölyä kynsille ja tehdä liukuvärjäyksiä lakoilla? Olen siis todella keltanokka näissä asioissa, siksi kyselen tyhmiä.
Meillä on verrattuna erilainen maku kynsien suhtee; sinä pidät tummista väreistä, minä taas pinkeistä, pastelleista, glitteristä, ylisöpöistä jutuista, varsinaista mautonta hörhellystä, blondi kun olen! :)
Kiitos jo etukäteen vastauksestasi!

Terveisin Maria

Glitter kirjoitti...

Maria:
Kiitos mielenkiinnostasi. Konadeihin olen käyttänyt vain Konadin erikoislakkoja. Jotkut muutkin creme-koostumuksen lakat saattavat käydä leimaukseen, kannattaa kokeilla. Muihin kysymyksiisi en osaa vastata! En ole vielä koskaan käyttänyt irtoglitterpölyä enkä tehnyt liukuvärjäyksiä! Kannattaa selailla muita kynsiblogeja, niistä varmasti löytyy tekniikkaopastuksia!

teipattu:
Kiitos kommentistasi! Käytännönläheisiä bloggauksia tulossa tulevaisuudessakin! :-)

Piia:
Yhä vain kärsitään... :-/